Muzikinė išdaiga vaikams: žaismingas Gnagflow Trazom kviečia atrasti garsų pasaulį

Ar kada teko sutikti Gnagflow Trazom? Jis – keistas, žaismingas, šiek tiek netikėtas muzikinio pasaulio genijus. O jei jo vardas pasirodytų pažįstamas perskaičius atbulai?.. Šį pavasarį Emilė Elena Dačinskaitė, Eglė Radavičiūtė ir Vincenzo de Martino pristato naują edukacinę programą vaikams „Muzikinė išdaiga pagal Gnagflow Trazom“, skirtą jaunųjų klausytojų smalsumui, ausiai ir vaizduotei žadinti. Apie šią netradicinę programą kalbuosi su kūrėjų komanda. Juos vienija ne tik sceninė patirtis, bet ir noras kurti kokybišką, vaikui artimą edukacinį turinį, kuris žadina smalsumą ir kviečia pažinti muziką kaip gyvą nuotykį.

EDUKACIJA

Koncerto-edukacijos autorius kalbina Vaidas Bartušas

4/6/202511 min skaitymo

Nuo idėjos – iki pirmųjų muzikinių išdaigų

Kas buvo tas kibirkštis, dėl kurios nusprendėte kurti šią edukacinę programą kartu?


Emilė: Kibirkštis buvo draugystė ir noras kurti kartu. Taip jau sutapo, kad abi su Egle atliekame nemažai W. A. Mozart kūrybos. Dar studijuodamos Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje dainavome nemažai arijų iš šio kompozitoriaus operų, nes būtent W. A. Mozart vokalinė muzika padeda ugdyti jaunųjų dainininkų vokalinius gebėjimus. Taip pat yra tekę dainuoti ir W. A. Mozart dainų, o tiek bakalauro, tiek magistro baigiamuosiuose operos studijos spektakliuose vėlgi statėme W. A. Mozart operas (Eglės kursas statė operą „Cosi fan tutte“ (liet. „Visos jos tokios“), o mano kursas statė „Le nozze di Figaro“ (liet. „Figaro vedybos“), tad galiu drąsiai teigti, jog šio kompozitoriaus muzika mus abi augina. Pajautėme, kad ši programa galėtų ugdyti ir jaunąją muzikos klausytojų/atlikėjų kartą ir nusprendėme, jog būtų prasminga surengti edukacinį koncertą, kurio metu žmonės galėtų ne tik pasimėgauti W. A. Mozart muzika, bet ir sužinoti naujų dalykų apie kompozitorių bei jo kūrybą. Paskui prie sumanymo prisijungti pakvietėme ir puikų menininką, pianistą Vincenzo De Martino.

Vincenzo: Operinis dainavimas yra viena iš artimiausių sričių man kaip profesionaliam muzikantui bei muzikos mylėtojui. Visada labai malonu turėti galimybę atskleisti šį nuostabų pasaulį, su kuriuo mano gimtoji kultūra yra taip neatsiejamai susijusi, įvairiausiai auditorijai. Be to, mes su Egle turime jau ilgalaikį meninį bendradarbiavimą, kuris nuo 2021 m. jau pasireiškė keliuose projektuose.

Eglė: Visų pirma, kibirkštis man visad buvo ir yra pats noras kurti. Tas vidinis niežtėjimas kažką vis naujo sugalvoti! O kaip mane džiugina tai, kad galiu kurti su tokia komanda kaip sopranas Emilė Elena Dačinskaitė ir Vincenzo De Martino… Tai yra ne tik puikūs savo srities profesionalai, sėkmingai besiskinantys kelią į muzikos ir teatro pasaulį. Emilė ir Vincenzo yra mano Draugai, o kai kūryboje turi prabangą kurti su Draugais – gimsta tikrasis įkvėpimas ir kūrybos malonumas.

Kuo kiekvienas iš jūsų prisidedate prie bendro rezultato?

Vincenzo: Pianisto akompaniatoriaus vaidmuo, kurį žmonės gali pamatyti pasirodymo metu, yra tik nedidelė jo tikrojo darbo, pasiruošimo etape, dalis. Su dainininkais dirbantis pianistas visada turi kruopščiai suvokti bendrą kūrinio, kurį jie kartu atliks, vaizdą, padėti jiems išmokti savo partiją ir atkreipti dėmesį į balso specifiką. Be to, kaip italų kalbos gimtakalbis, taip pat galiu padėti jiems ištaisyti tarimą. Tai neabejotinai viena įvairiapusiškiausių profesijų muzikos srityje, kurios per studijų metus išmokstama tik iš dalies – didžiąją dalį žinių šia prasme suteikia reali darbo su dainininkais patirtis.
Emilė: Šiame projekte visi trys esame ne tik idėjos įgyvendintojai, bet ir jos autoriai. Repeticijų metu kartu analizuojame muzikinę medžiagą, ieškome tinkamiausių režisūrinių sprendimų ir rengiame edukacinį turinį. Nors mūsų vaidmenys projekte skiriasi – Vincenzo groja, o mes su Egle dainuojame, tačiau visi prisidedame vienodai. Vincenzo taip pat aktyviai dalyvauja režisūriniuose sprendimuose, todėl drąsiai galiu teigti, kad tai yra visiškai lygiavertis ir bendras kūrybinis procesas. Aš daugiau rūpinuosi organizaciniais klausimais ir komunikacija, tačiau visi svarbiausi sprendimai priimami kartu.
Eglė: Manau, jog iš mano pastarojo atsakymo, kad šio projekto kibirkštis ir esmė man asmeniškai yra pats noras kurti ir mūsų komandos draugystė, galima suprasti, jog, mano manymu, visi šiame projekte esame patys svarbiausi sraigteliai. Projekto Muzikinė išdaiga pagal Gnagflow Trazomvarikliukas nesisuktų, jei bent vieno iš mūsų čia nebūtų. Vincenzo puikiai išmano savo, kaip pianisto-orkestro vaidmenį komandoje – dar vakar projekto repeticijoje su Emile kalbėjome, kaip labai paprasta ir gera dirbti su šiuo pianistu. Vincenzo tikrai žino, kaip nuraminti jautrius ir kartais įsitempusius dainininkų nervus, akompanuojančio pianisto darbas dažnai primena psichologo darbą (juokauju). Na, o mes su Emile, mano manymu, vis geriau susidainuojame– laukiu nesulaukiu šio ir kitų ateities projektų išsipildymo. Manau, esame neblogai pasiskirstę projekto proceso veiklomis. Tiek edukacine, tiek menine šio projekto puse rūpinamės visi drauge, juk visi turime savo kontekstą, susijusį su W. A. Mozart kūryba. Pusiau juokais, pusiau rimtai galiu pasakyti – Emilė yra žmogus - idėja, Vincenzo yra žmogus - orkestras, aš esu žmogus - įkvėpimas. Nežinau, ar jie abu su manimi sutiks, bet man dabar taip šią akimirką susišvietė“. :)

Kaip jūsų tarpusavio ryšys veikia programos kūrybą ir atmosferą?

Eglė: Nuo pat pirmos repeticijų akimirkos drauge pajutome artimą mūsų trio kūrybinį ryšį ir atmosferos lengvumą ir organiškumą. Tokia kūrybiškai išlaisvinanti erdvė leidžia atskleisti įdomiausias ir svarbiausias mūsų pačių, kaip atlikėjų, kūrybos savybes: lengvumą kuriant personažą, drąsą bandyti ir, jeigu reikia, klysti, nuoširdų ir palaikantį bendravimą scenoje ir repeticijų metu, gal net kartais gimstančias skirtingas kūrybines idėjas, kurios, atrodytų keista, lengvai „sugula“ į bendrą projekto visumą. Tikiuosi, kad šio proceso rezultatas bus malonus ir įdomus publikai.
Vincenzo: Visi trys turime savo unikalią muzikinę patirtį, kuri skirtingais būdais prisideda prie galutinio produkto kūrimo. Kalbant apie asmenines savybes, manau, kad mus vienija ta pati idėja dėl lengvos, nors ir į rezultatą orientuotos darbo atmosferos: planuojame repeticijas, aptariame viziją, padedame vieni kitiems labai draugiškoje, nors ir labai profesionalioje aplinkoje.
Emilė: Eglė ir Vincenzo yra puikūs bendražygiai, džiaugiuosi jog drauge esame sukūrę saugią atmosferą kūrybai. Repeticijų metu ar tiesiog kalbantis natūraliai gimsta idėjos, kuo galėtume praturtinti programą, kas galėtų suteikti klausytojui dar įsimintinesnių įspūdžių bei informacijos. Taip pat esame atviri vienas kitam ir nevengiame korektiškai pasidalinti ir pastebėjimais ką būtų galima patobulinti ar pakeisti. Labai vertinu šį kūrybinį ryšį - jis augina.

Kas slepiasi už intriguojančio pavadinimo „Gnagflow Trazom“?

Emilė: „Gnagflow Trazom“ yra vienas iš daugelio Wolfgang Amadeus Mozart išdaigų pavyzdžių. Akyliausias pastebės, kad skaitant šį vardą (tokiu pseudonimu jis kartais pasirašinėdavo prie savo darbų) iš kitos pusės, perskaitysime ne ką kitą, o Mozart Wolfgang!
Vincenzo: Mozartas iš tiesų buvo labai linksmas vaikinas, mėgstantis tokius ir kitokius juokelius. Jo muzikoje ir laiškuose gausu anekdotų, taip pat jo operos dažnai rodo juokingas situacijas, tokios kaip nesusipratimus ir apgavystes. Mūsų toks pastatymas sieks atskleisti būtent šiuos humoristinius jo muzikos bruožus.
Eglė: Ėlime su Oznecniv jau puikiai išnarpliojo šio pavadinimo mįslę. Galvoju, o gal, vis dėlto, reikėjo atsakymą palikti paslaptyje?..

Kas laukia Jūsų tikslinės auditorijos, vaikų ir jaunimo?

Kas šioje muzikinėje išdaigoje netikėto ar žaismingo?


Eglė: Tai bus koncertas, tačiau ir spektaklis, edukacija ir net žaidimas viename! Išdaigų nestokojusiam Mozartui manome patiktų, jog jo kūriniai būtų atliekami be perdėto rimtumo, o lengvai ir organiškai. Taip ir stengsimės linksmojo genijaus kūrybą perteikti jauniesiems klausytojams.
Vincenzo: Realiai per šią programą žmonės galės atrasti tokią kartais nepastebėtą klasikinės muzikos pusę, ne taip dažnai iškeliama į pirmą planą, t. y. tai, kad ji gali būti tokia linksma, žaisminga, gyvybinga.

Emilė: Siekiame vaikams bei jaunimui suteikti unikalią patirtį ir bent šiek tiek atverti jiems duris į platų bei spalvingą Mozarto muzikinį pasaulį bei pakviesti plačiau pažinti vaikams galbūt dar neatrastus genialius kompozitoriaus kūrybos klodus. Teatralizuoto koncerto-edukacijos metu mokiniai turės galimybę ne tik stebėti pasirodymą, bet ir patys aktyviai įsitraukti bei bendrauti su koncerto atlikėjais (mumis). Jie išvys teatralizuotus muzikinius numerius iš W. A. Mozarto operų, o prieš jų atlikimą mokiniams suteiksime žinių ir kontekstą, padėsiantį geriau suprasti šiuos kūrinius. Ruošdami edukacinį turinį stengiamės, jog informacija, kurią pateiksime koncerto-edukacijos metu būtų įdomi bei aktuali jauniesiems klausytojams bei sužadintų jų smalsumą domėtis ir toliau.

Kokia pagrindinė žinutė, tema ar vertybė, kurią norite perteikti vaikams ir jaunimui per šią programą?

Emilė: Šia programa siekiame parodyti tai, kad net ir į akademinę klasikinę muziką galima žiūrėti ir jos klausyti su lengvumu. Suprantant paties kompozitoriaus linksmą būdą žymiai lengviau interpretuoti jo muzikines idėjas. Jauniesiems klausytojams pateiksime vieną iš pavyzdžių, kaip galima suprasti šį kompozitorių, „įsigyventi“ į jo muziką ir (tikiuosi) įkvėpsime jaunuosius klausytojus kūrybinei laisvei.

Vincenzo: Manau tai, kad tokia muzika gali peržengti erdvės ir laiko ribas. Netgi moksliškai įrodyta, kad vištos ir karvės, jei joms duodama jos klausytis, gali duoti geresnių kiaušinių ir pieno! Tai nepaprastas paveldas, kurį turime toliau vertinti ir išsaugoti.

Eglė: „Muzikinės išdaigos pagal Gnagflow Trazom pagrindinė vertybė, mano įsitikinimu, yra lengvumas, organiškumas ir empatija. Labai norėčiau, kad pavyktų perduoti žinutę vaikams ir jaunimui, jog būdami atlaidūs ir supratingi vieni kitų kūrybinei išraiškai, ir patys paūgėsime ir kitus pakelsime. Leiskime vieni kitiems skambėti!

Kaip pavyksta suderinti aukštos meninės kokybės siekį su žaismingumu ir prieinamumu jaunajam klausytojui?

Vincenzo: Gebėjimas net labai sudėtingą turinį perteikti jauniesiems klausytojams taip, kad jie jį suprastų ir galėtų įvertinti, yra, mano nuomone, profesinio meistriškumo viršūnė. Siekiant to, manau, svarbiausia visada skirti dėmesį pagrindinėms detalėms ir pašalinti tai, kas iš karto nereikalinga. Norėdamas supažindinti mokyklinio amžiaus vaikus su Mozarto stiliumi, pradėčiau būtent nuo šių operų: jos gaivios, gyvos, kupinos humoro, kas iš karto leidžia suprasti jo meninę asmenybę. Žinoma, Mozarto asmenybė su metais tampa tamsesnė, kai suvokimas apie artėjančią mirtį darosi stipresnis. Su tokiu kontrastu būtų galima supažindinti ir ne tokius jaunus klausytojus.

Emilė: Kurdami šį muzikinį-edukacinį turinį visų pirma orientuojamės į profesionalumą, siekiame, jog visi koncerto-edukacijos metu atliekami muzikiniai numeriai būtų išpildyti preciziškai. Nors kaip ir minėjau prieš tai, siekiame jauniesiems klausytojams parodyti, jog šio kompozitoriaus muziką patirti galima lengvai ir žaismingai, tačiau šį potyrį kuriame išlaikydami didžiulę pagarbą kompozitoriui W. A. Mozartui ir suvokdami jo muzikos svorį bei įtaką muzikos istorijos raidai.

Eglė: Atsakant į šį klausimą, labai pritariu Vincenzo nuomonei, kad gebėjimas lengvai ir paprastai perteikti sudėtingą meninį turinį, ir yra toji didžioji Meistrystė. Negalėčiau sakyti, kad esu šią Meistrystę pasiekusi (ir, kas ten žino, ar kada pasieksiu), tačiau mano visos kūrybos tikslas yra tokios Meistrystės siekis. Genialumas tikrai slypi paprastume ir lengvume. Trumpai tariant, žaismingumas ir lengvumas tikrai netrukdo meninei kokybei. Žinoma, tam tikras turinio pritaikymas pagal auditorijos amžių yra reikalingas, tačiau tai yra tik niuansai. Svarbiausi dalykai visuomet išlieka tie patys: visai nesvarbu, ar programa ruošiama jauno ar jau vyresnio amžiaus publikai.

Kaip atrodo pati programa – kokių veiklų, garsų, netikėtumų gali tikėtis vaikai?

Eglė: Programą sudarys nedidelė viktorina, edukacinis turinys ir koncertas, kurio metu vaikai galės išgirsti originalo kalba atliekamus teatrališkus numerius iš W. A. Mozart operų. Edukacinių intarpų metu tam, kad klausytojams būtų lengviau suprasti libretą italų kalba, atliekamų scenų iš operų siužetus trumpai pristatysime. Šių operų siužetai, veikėjų tarpusavio santykiai, libretas jau patys tarsi diktuoja žaismingą ir kartais netikėtą šių numerių pateikimą. Tai ir yra programos Muzikinė išdaiga pagal Gnagflow Trazom akcentas.

Vincenzo: Nenorėdamas atskleisti visų detalių, galiu pasakyti, kad bus ne tik garso, bet ir vaizdiniai įspūdžiai! Be to, bus ir aktyvus bendravimas su žiūrovais.

Emilė: Prie kolegų atsakymų dar noriu pridėti tai, jog mūsų režisūriniai sprendimai nebūtinai atitiks tikslius W. A. Mozart operų siužetų vingius, šiuos numerius interpretuosime kiek laisviau, siekdami kūrybingai vystyti vientisą koncerto-edukacijos siužetinę liniją. Mozarto kūryba išties ypatinga tuo, jog yra labai daugiasluoksnė - tą pačią muzikoje perteiktą mintį galima pritaikyti labai skirtingomis aplinkybėmis, o tai suteikia daug erdvės kūrybai.

Kaip pavyksta prisitaikyti prie skirtingų auditorijų – ar skiriasi programa muzikos mokyklų ir bendrojo ugdymo įstaigų vaikams?

Vincenzo: Kartais labai rimto turinio idėja, ypač kalbant apie klasikinę muziką, atsiranda vėliau nei kompozicijos laikais. Žinoma, Mozarto atveju jo muzikinių kūrinių aukšta meninė vertė yra neginčijama. Tačiau būtina nepamiršti, kad pats Mozartas buvo nepaprastai linksmas žmogus, dažnai į savo kūrinius įpindavęs juokų. Amžinojo vaiko bruožas taip pat būdingas jo asmenybei, todėl net sudėtingiausi jo muzikos puslapiai persmelkti humoro, linksmumo ir lengvabūdiškumo. Dėl to jo muzika yra nesunkiai prieinama bet kokio amžiaus klausytojams.

Emilė: Šiuo metu ši koncertinė-edukacinė programa sukomponuota universaliai. Siekiame, kad ji būtų įdomi ir aktuali tiek muzikos mokyklų, tiek bendrojo ugdymo įstaigų mokiniams. Edukacijos metu pasakosime apie kompozitoriaus gyvenimą, atskleisime įdomių faktų apie kūrinius, kuriuos atliksime koncertinėje dalyje, taip pat suteiksime galimybę vaikams pasitikrinti savo žinias ir už teisingus atsakymus apdovanosime prizais. Be to, į pirmąjį koncertą-edukaciją, vyksiantį Utenos meno mokykloje balandžio 10 d., kviečiami ne tik šios meno mokyklos mokiniai, bet ir bendrojo ugdymo mokyklų auklėtiniai. Ateityje planuojame šią programą pritaikyti konkrečioms auditorijoms bei sukurti atskirus jos variantus: vieną, skirtą meno mokyklų mokiniams, kitą – bendrojo ugdymo įstaigų auklėtiniams. Taip pat turime minčių šį teatralizuotą koncertą-edukaciją adaptuoti net suaugusiųjų auditorijai!

Eglė: Šiame etape kuriame tokią programą, kurią suprasti ir įsisavinti lengvai galėtų tiek bendrojo ugdymo įstaigų, tiek muzikos mokyklų moksleiviai. Manau, jog šios edukacinio projekto esmę pajusti galės ir visai muzikos nesimokęs jaunas žmogus, juk humoras ir emocijos yra visus vienijantis bendravardiklis. Žinoma, gilesnes žinias muzikoje turintis moksleivis, greičiausiai, detaliau supras mūsų norimus perteikti niuansus, bus, tikriausiai, bent dalinai susidūręs su atliksimais muzikiniais kūriniais, tačiau, nemanau, kad programos turinys trukdys mėgautis ir, tuo pačiu, lavintis bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams.

Komanda, kuri nori žaisti rimtai

Kas jus asmeniškai labiausiai įkvepia šiame edukaciniame darbe?

Emilė: W. A. Mozart muzika palieka labai daug laisvės kūrybiškumui. Ši muzika gali paliesti tiek labai jauno amžiaus, tiek brandaus amžiaus klausytoją. Tai gali būti raktas, atveriantis jaunajam klausytojui vartus į muzikos pasaulį. Aš pati operinę muziką geriau pažinau ir pamilau tyrinėdama būtent šio kompozitoriaus operų muziką. Man asmeniškai Mozartas buvo įdomus tiek, kad net savo bakalauro rašto darbą skyriau jo kūrybos analizei. Labai įdomu buvo sužinoti, jog nors Mozartas garsėjo kaip pokštininkas ir, anot legendų, nespėjęs iki užsakymo datos parašyti pakankamai muzikos kartais tiesiog „padvigubindavo“ ją kartojimo ženklais, jis tuo pat metu buvo itin smulkmeniškas ir dėmesingas detalėms. Pavyzdžiui, kiekviena tonacija, kurią jis parinkdavo operos numeriui, turėjo savo reikšmę (F-dur dažniausiai naudota meilės jausmams perteikti), be to, jo kūryboje gausu simbolikos. Įvairialypė Mozarto asmenybė mane pačią labai įkvėpė, tad ir mintis surengti edukacinį koncertą kilo viliantis, kad galbūt ir kiti jaunieji muzikantai susidomės šiuo kompozitoriumi ir tai taps postūmiu giliau pažinti ir pamilti jo muziką.

Vincenzo: Man asmeniškai yra labai artimas akademinės muzikos pasaulis, bet taip pat visada itin džiaugiuosi galimybe pasidalyti tuo, ką darau, atskleisti klasikinės muzikos pasaulio paslaptis su nemuzikantais. Tokia programa neabejotinai gali padėti tą padaryti.

Eglė: Labiausiai mane įkvėpia tokio pobūdžio programų prasmingumas. Savo dar, kol kas, neilgame kūrėjos kelyje, visuomet stengiuosi orientuotis į atliekamų darbų prasmę. Jei matau, kad mano įgyvendinamas projektas neša didelę pridėtinę vertę visuomenei – aš jau esu laiminga, nuo pat pirmos projekto įgyvendinimo dienos. Nekyla abejonių – tokios edukacinės programos, ugdančios jaunąją kartą, skleidžiančios žinią ne tik apie genialaus kompozitoriaus W. A. Mozart kūrybą, tačiau ir apie organišką priėjimą prie pačios kūrybos – ir yra prasminga veikla, kuri įkvėpia.

Ar planuojate šią programą plėtoti toliau?

Eglė: Labai tikiuosi, kad taip! Jaučiu didelę laimę, kurdama drauge su tokiais nuostabiais menininkais ir draugais kaip Emilė ir Vincenzo. Didelis džiaugsmas, kai gali dalyvauti įkvėpiančiame kūrybiniame procese, pasižyminčiame dar ir organiška ir kūrybiškumą skatinančia atmosfera.

Vincenzo: Tai tikrai verta. Ji tinka muzikos mokykloms, kultūros centrams, kur renkasi patys įvairiausi žmonės.

Emilė: Pritariu abiem kolegoms – tikrai planuojame. Kaip jau ir minėjau anksčiau, ši programa turi didelį potencialą būti pritaikyta įvairioms auditorijoms, o taip pat ir mūsų bendradarbiavimas tikrai džiugina, tad vystysime ir auginsime šį projektą. Taip pat noriu paminėti, jog esame labai dėkingi Lietuvos kultūros tarybai, kad patikėjo šia idėja ir suteikė galimybę ją realizuoti.

Ką norėtumėte pasakyti mokykloms, kultūros centrams ar mokytojams, kurie svarsto jus pasikviesti?


Emilė: Esame atviri įvairiems pasiūlymams. Savo ruožtu, labai norėtume padrąsinti į mus kreiptis – su didžiausiu džiaugsmu pristatytume šią programą, lanksčiai pritaikydami skirtingoms auditorijoms. Jau dabar turime įvairių idėjų, kurios tik ir laukia išsipildymo.

Vincenzo: Tiesiog pakvieskite mus ir kartu pasimėgaukime gera muzika!

Eglė: Pasakyčiau tik tiek, kad džiugu, jog neformalusis švietimas Lietuvoje kokybiškėja, o susidomėjimas netradiciškomis ugdymo priemonėmis auga. Manau, kad tik taip galėsime užauginti ne tik dar labiau išsilavinusį, tačiau ir emocinio intelekto svarbą suprantantį, autentiškumo nebijantį jaunimą. Iki susitikimų!

Pabaigai


Muzikinė išdaiga pagal Gnagflow Trazom“ – tai daugiau nei koncertas. Tai trijų profesionalių muzikantų kvietimas prisiminti, kad muzika yra ne tik natos, bet ir žaidimas, smalsumas, netikėtumas. Vaikams tai – galimybė pažinti garsų pasaulį per patyrimą, o suaugusiems – proga pamatyti, kaip kūryba ir žaismingumas gali virsti vertinga edukacija. Ši iniciatyva primena: tikra muzika prasideda ten, kur atsiranda gyvas ryšys – tarp garso ir širdies, tarp atlikėjo ir klausytojo, tarp vaiko ir pasaulio.

2025. m. balandžio 10 d. (ketvirtadienis), 16val., Utenos meno mokyklos koncertų salėje (Maironio g. 11).
Renginio trukmė - 45 min.


Nuotrauka: Evald Masalski